تشکيل تيم فروش و پس از آن حفظ و ارتقاي کيفي و کمي آن ، يکي از دغدغههاي اصلي مديران فروش است. همانطور که ميدانيد ، فروشنده خط آتش و معرف شرکت ، محصولات و خدمات و برند است. فروشنده به عنوان نماينده سازمان در مذاکره فروش با مشتري است. همينطور اين فروشنده است که بايد بتواند مشتري به بازگشت به خريد ( خريد مجدد ) متقاعد نمايد. همه اينها فشارهايي است که روي فروشنده است.
بنابراين ، تشکيل تيم فروش حرفهاي و اثربخشي ميتواند موجب ايجاد مشتريان راغب و تبديل مشتري راغب به مشتري بالفعل گردد. اما اين مهم چگونه تحقق ميابد ؟ چگونه بايد اين نيروهاي فروش را که ميتوانند چنين مسئوليتي را بر عهده گيرند ، پيدا و گيرد هم آورد ؟ در اين مقاله ميخواهيم گوشهاي از تجربيات تيم مشاوران مديريت ايران در خصوص نحوه تشکيل تيم فروش را در اختيار شما قرار دهيم. در ادامه ، 5 مرحله تشکيل تيم فروش حرفهاي با بهرهوري فروش بالا را تشريح مينماييم.
براي تشکيل تيم فروش به دنبال افراد جاهطلب و مثبت بايد بود. تشخيص اين نوع از شخصيت نيز خود يک هنر است. شايد يک فروشنده ، تمام مهارتهاي مدنظر شما را از همان اول نداشته باشد. اگر فروشنده تمايل به مشارکت در کلاسهاي آموزش فروشندگي حرفهاي را داشته باشد و آدمي باشد که از قدرت مکالمه مناسبي برخوردار باشد ، ميتواند در آينده يک دارايي براي شرکت خود محسوب شود. بايد در جلسه مصاحبه توسط فردي حرفهاي ، مورد آزمايش هدفمند قرار گيرد ، تا ميزان مهارتهاي وي ارزيابي شود.
مهمترين ويژگي يک فروشنده خوب ، مهارت شنونده خوب بودن است. او بايد هنر خوب گوش دادن را بشناسد. فروشندهاي که خوب گوش دهد ، ميتواند تمام موارد خواسته شده را به دقت پيادهسازي نمايد. براي ترجمه فرهنگ سازماني براي مشتريان ، اين يک مهارت ضروري است. ايجاد شهرت برند براي موفقيت يک کسبوکار بسيار حياتي است.
ادامه : تشکيل تيم فروش
درباره این سایت