رنگ در برند و برندسازي


رنگ در برند ، برندسازي و بازاريابي اهميت زيادي دارد زيرا اولين برداشت‌هاي صورت گرفته توسط مشتريان مبتني بر رنگ مي باشد. همچنين، رنگ راز توليد يک هويت برند خوب براي شرکت شما مي‌باشد. رنگ ها چيزي بيش از صرفا يک کمک بصري هستند زيرا رنگ هيجانات، احساس ها و تجربيات را منتقل مي‌نمايند. معاني در پس رنگهاي مختلف وجود دارند و براي شرکت ها، اين رنگ ها مي‌تواند کمک کننده باشند اگر منطبق با اين معاني انتخاب شده باشند زيرا انتخاب رنگ مي تواند کسب و کار را تحت تاثير قرار دهد – رنگ هم مي‌تواند کسب و کار را بسازد و هم آن را بشکند.


قرمز،‌ آبي،‌ زرد،‌ سبز،‌ رنگ ها ممکن است تنها بخشي از مباني باشند اما براي کسب و کار شما آنها نقشي حياتي ايفا مي‌نمايند.


چرا رنگ در برند اهميت دارد؟‌


يک شاخه از روانشناسي  که “روانشناسي رنگ“‌ ناميده مي شود به مطالعه رنگ ها و تاثير آن بر رفتار انسان مي‌پردازد.


روانشناسي رنگ سال ها قبل پديد آمد زماني که مصري‌ها تاثير رنگ ها بر خلق و خو را مورد مطالعه قرار دادند و از آنها براي توسعه کل نگر مورد استفاده قرار دادند. رنگ قرمز نماد افزايش گردش خون است،‌ رنگ زرد به معني تصفيه بدن است،‌ رنگ آبي به منظور تسکين درد است،‌ رنگ ارغواني براي مشکلات پوستي است،‌ رنگ نارنجي به منظور افزايش انرژي به کار رفته است و رنگ سياه به معني زندگي و تولد دوباره است.


در روانشناسي مدرن، کارل جونگ،‌ يک روانپزشک سوئيسي،‌ بر اين باور است که رنگ ها و انسان ها ارتباطي خاص با هم دارند،‌ او مي‌گويد “انسان‌ها واکنش‌هاي بدني جهاني نسبت به محرک‌هاي رنگي دارند”. او همچنين مي گويد “رنگ ها زبان مادري ناخودآگاه هستند”.



رنگ در برند و برندسازي


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تحقیقات ღتقدیم به عشقم،مریمღ David سالم زيبا فروشگاه اینترنتی مهتابی لیوان کاغذی ایران(Green bird) دل نوشته های من درب و پنجره آلومینیومی الوند نما