علت شکست بسياري از استارتاپ ها يکسان است . سرمايه گذار ميخواهد بداند که نتيجه سرمايه گذاري وي بر يک کسب و کار ، موفقيتي بزرگ است يا شکستي فاجعه بار ؟
براي موفقيت استارتاپ ، کارآفرين بايد از چالشهاي عمومي آگاه باشد و از اشتباهات رايجي که اکثر کارآفرينان پيش از خود ، پرهيز نمايند. در اين مقاله برخي از مهمترين اشتباهات منجر به شکست استارتاپ ها را برايتان بازگو مي نماييم و بيان خواهيم نمود که چه اقدامي توسط کارآفرين بايد در دستور کار قرار مي گرفت تا از شکست استارتاپ جلوگيري شود. هرچند که کارآفرين ، بسيار هيجان زده و مغرور است و به گفته مشاور خود کمتر گوش ميدهد.
ايده کارآفرين بسيار ساده است اما پياده سازي آن بسيار سخت است.
بزرگترين دليل شکست استارتاپ اين است که کارآفرين فرض ميکند که داشتن يک ايده عالي کافي است. برخي کارآفريناني که به ما مراجعه مينمايند ، اعتقاد دارند که ايده آنها بسيار عالي است و مشتريان بلافاصله براي خريد آن التماس ميکنند و غرق در پول ميشوند. در واقع، هرگز اينگونه نيست. برندي مانند Vitoto ، ايده آن در مورد آپلود ويديو و انتشار آن بود. اما تصميمات تجاري بدي که گرفته شد ، موجب شکست استارتاپ شد. اينکه فکر کند که مشتري پشت در ايستاده ، يک فکر بيش از اندازه خوشبينانه است. به مدل کسبوکار بايد توجه نمود. در طرح توجيهي بايد همه هزينهها ، تکنولوژي ، تيم اجرايي ، استراتژي بازاريابي و روشهاي کسب درآمد بايد مدنظر قرار گرفته شده باشد. بيزينس پلن بايد به کارآفرين شناخت بهتري از روش مديريت کسب و کار و عمليات مورد نياز بدهد تا به ساده ترين شيوه ممکن به مشتريان خود را جذب نمايد.
نکته آموزشي : مهم نيست که ايده شما چقدر خوب است ، اگر پولساز نباشد يا به سطح توليد يا ارائه مدنظر نرسد ، شکست استارتاپ شما قطعي خواهد بود.
درباره این سایت