اهميت برندسازي يکي از سؤالهاي مديران سازمانهاست و زماني اين اهميت بيشتري مشخص ميشود که مديري از سطح شناخت برند و ميزان افزايش فروش سازمان خود توقع بالاتري داشته ، اما به آن دست پيدا نکرده باشد.
هيچ شرکتي ، بودجه بي پايان بازاريابي ندارد ، اصلا هم مهم نيست که اين شرکت چه ميزان بزرگ است. برنامه برندسازي بايد ترکيبي از برنامههاي بلندمدت و کوتاهمدت بر اساس رشد بلندمدت است. هر کسب و کاري بايد از اهميت برندسازي در بازاريابي مطلع باشد.
برندسازي به يک حجم عظيمي از پول نياز دارد ، اما هرگونه سرمايهگذاري بر برندسازي ، حتما منافعي را در بر خواهد داشت. در اين مقاله به اين تشريح اهميت برندسازي خواهيم پرداخت تا مديران سازمانها با اطمينان خاطر را به برندسازي را آغاز نمايند.
اهميت برندسازي در اثرگذاري بر انتخاب / روند تصميمگيري مشتري ، نقش بالايي دارد . حجم بالايي از محصولات موجود در بازار ، موجب سردرگمي مصرفکنندگان شده است. مديران خريد سازمانها ، از برندهايي خريد ميکنند که به نظر ريسک کمتر برايشان ايجاد مينمايند . مشتريان معتقدند که محصولاتي که توسط برندهاي شناخته شده توليد ميشوند از ساير محصولات مشابه ، عملکرد بهتري دارند.
هنگاميکه يک شرکت به صورت جدي و قوي روي بازاريابي يا برندسازي تمرکز دارد ، درامد و سهم بازارش افزايش پيدا مينمايند. اين بدان معناست که يک شرکت ميتواند از چيزي که پيشتر بوده ، قويتر شده باشد. اين قدرت به شرکت اين توانايي را ميدهد که وارد يک حوزه جغرافيايي جديد شده ، برندسازي مشترک Co-Branding انجام دهد و يا فرصتهاي توزيع و پخش جديد را به دست آورد.
تويوتا ، به عنوان يکي از برندهاي بسيار با کيفيت ، در سال 2009 محصولي توليد کرد که از نظر کيفيت يک کابوس بود. هرچند که اين برند در طي سالها عمليات برندينگ ، تصوير کيفيت را در ذهن مخاطبين حک نموده است. اين مسئله به اين برند کمک نمود تا در اين بحراني که در کشورهاي ديگر به وجود آمده بود ، جان سالم بدر برد و اعتماد را در پيرامون محصولات خود حفظ نمايد.
ادامه :
درباره این سایت