هر کارآفريني زمان زيادي را صرف چانهزني مينمايد ، چه بايد مشتريان ، تامين کنندگان ، سرمايهگذاران و يا حتي کارکنان خود. اغلب مديران از استعدادي خوبي براي معرفي محصولات و خدمات خود برخوردارند و به صورت طبيعي ميتوانند محصولات و خدمات خود را در مذاکره معرفي نمايند. معمولا چند کلمه يا جمله جادويي دارند که ميتواند در مسير فروش به محصولات به آنها کمک نمايد. گاه در زمان مذاکره ، تنها به خاطر گفتن يک جمله يا واژه شما با يک مشکل بزرگ برميخورند. در هر جايگاهي که هستيد ، چه مدير با تجربه و يا مذاکره کننده تازهکار ، به نکات زير توجه نماييد ، متوجه خواهيد شد که بر اساس اصول و فنون مذاکره حرفهاي – چه چيزي را نبايد گفت.
در طي مذاکره ( مثل مذاکره فروش ) ، اينکه به مشتري بگوييد : من ميتوانم اين کار را با 120 تا 170 تومان انجام دهم. يا اين سفارش را بين 5 تا 17 روز ديگر به شما تحويل ميدهم. اين نوع از عدد دهي در مذاکره توسط مشتري براي چانه زني براي کاهش زمان يا قيمت تبديل ميشود. به عبارت ديگر، با ارائه چنين طيفي از اعداد که در اصل شما قبول ميکنيد که چيزهايي قبول نماييد ، بدون اينکه امتيازي دريافت نماييد.
حتما با اين شرايط مواجه بودهايد : زماني که خستهايد و فقط ميخواهيد که يک کاري يا قراردادي بسته شود ، در اين حالت طرف مقابل ميفهمد که شما حاضر هستيد تا براي بسته شدن اين قرار يک سري امتيازها را نيز بدهيد به جلو برويد. در اين حالت يک مذاکره کننده حرفهاي سعي خواهد نمود که امتياز بيشتري بگيريد. بنابراين اگر حتي زير فشار زمان هستيد ، نياز آن را بيان نماييد. بايد فضايي را خلق نماييد که طرف مقابل به عقد قرارداد با شما علاقه و اشتياقي بيشتر از شما نشان دهد . ادامه :::::
درباره این سایت