ديجيتال مارکتينگ يا بازاريابي ديجيتال يکي از انواع بازاريابي است که در اين مطلب به تشريح استراتژيهاي آن خواهيم پرداخت اما پيش از آن بهتر است که ببينيم ، ديجيتال مارکتينگ چيست.
ديجيتال مارکتينگ عبارت است از بازاريابي بر بستر اينترنت و وسايل الکترونيکي ( بازاريابي تحت وب ) . بازاريابي ديجيتال شامل تمام تلاشهاي بازاريابي است که از يک دستگاه الکترونيکي يا اينترنت استفاده ميکنند. شرکتها با استفاده از ابزار و رسانههاي ديجيتالي مانند موتورهاي جستجو، رسانههاي اجتماعي، ايميل و ساير وبسايتها براي ارتباط با مشتريان فعلي و آينده خويش استفاده مينمايند.
بهترين بازاريابان ديجيتال تصويري واضح از اهداف کليدي و نحوه انجام هر کمپين بازاريابي ديجيتال دارند. بازاريابان بسته به اهداف استراتژي بازاريابي خود از طريق رسانههاي رايگان و رسانههاي غير رايگان کمپين بزرگتري را برگزار مينمايند.
همانطور که در نمودار فوق ميبينيد ، هر يک از عناصر يا اجزاي بازاريابي ديجيتال ، خود يک سرفصل است که ميتوان در مورد آنها ، ساعتها ميتوان صحبت نمود. با اين حال ، سعي خواهم نمود که آنها را به صورت خلاصه در استراتژيهاي ديجيتال مارکتينگ مورد بررسي قرار مدهيم. در اين حالت احتمال موفقيت بازاريابي آنلاين / بازاريابي تحت وب شما افزايش ميابد.
يک دامين بخريد که نامش به کسبوکار شما ارتباط داشته باشد و برند خود را بسازيد
سعي کنيد از هاست اشتراکي استفاده نکنيد و هاست اختصاصي خود را بخريد.
در خصوص ساختار وب سايت خود فکر کنيد و با يک مشاور برندينگ صحبت نماييد ، هرگز مهندسي وب سايت خود را به يک شرکت طراحي وب ندهيد. بايد خودتان “حس وب سايت” خود را خودتان طراحي نماييد. وب سايتهاي بدون حس ، بدون مشتري خواهند بود.
سعي نماييد که سرعت وب سايت خود را تا جاي ممکن افزايش داد و از استفاده از تصاوير غيرضروري بپرهيزيد.
سئو يک فرايند يکباره نيست و بايد به صورت مداوم روي آن زمان بگذاريد . اگر دقيقا نميدانيد که بايد در خصوص سئوي سايت خود چه کار انجام دهيد ، حتما از يک متخصص کمک بگيريد. دقت نماييد ، کسي که ادعا سئو کردن سايت شما را دارد ، اصلا از استراتژي سئو مطلع نيست. او بايد بتواند برنامه استراتژي سئو را براي يک سال به صورت مکتوب به شما بدهد.
درباره این سایت